Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

GS Supply ApS
Langerak 22b, port 1-5
9220 Aalborg Øst
Danmark

Telefonnummer: +45 9340 0103
Mailadresse: info@gs-supply.dk

CVR-nummer: DK4154 4112

Bank

GS Supply ApS har NYKREDIT som hovedbankforbindelse.
Registreringsnummer: 4387
Kontonummer: 1131413

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber GS Supply ApS sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i GS Supply ApS’ store udvalg.

Prisfejl

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er GS Supply ApS ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.


Billederne på vores hjemmeside er vejledende og kan variere fra det faktiske produkt. Selvom vi stræber efter nøjagtighed, kan variationer i farver og udseende opstå.

Mulige betalingsmuligheder:

  • Dankort
  • VISA
  • Mastercard
  • Mastercard/VISA Debet
  • Faktura (8 dage netto fra fakturadato. – Ved forfalden saldo ser GS Supply ApS sig berettiget til at opkræve renter og pålægge rykkergebyr. Overforfaldne fakturaer kan tillægges rykkergebyr med en rentesats på 1,5 %)
  • Efter aftale (kun for virksomheder eller offentlige kunder, som i forvejen har indgået en betalingsaftale med GS Supply ApS)

Beløbet for dit køb trækkes først på din konto, når varerne afsendes.


Hos GS Supply kan du være sikker på, at du altid får den bedste pris! Vi tilbyder nemlig prismatch i købsøjeblikket. Det betyder, at vi matcher prisen, hvis du finder samme vare billigere hos en af vores konkurrenter i Danmark. 

Hvad indebærer prismatch?

For at prismatch gælder er det en forudsætning at varerne, som sammenlignes, er samme mærke og model. Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris. Ved prismatch imod online forhandlere, matcher vi produktets pris og lægger konkurrentens billigste fragtpris oveni. Vi vil bede om dokumentation på prisen f.eks. ved fremvisning af faktura eller tilbud.

Prismatch gælder når:

  • Varen er på lager og/eller kan købes hos en forhandler
  • Varerne, der sammenlignes, er identiske (samme tekniske specifikationer, mærke og udseende mm.)
  • Ovenstående 2 punkter kan dokumenteres

Prismatch gælder ikke ved:

  • Varer der er annonceret som åbningstilbud
  • Varer der sælges som demo-, outlet- eller udstillingsmodeller
  • Varer som sælges fra udenlandske forhandlere
  • Forhandlere som ikke står indregistreret i dansk CVR-register

Vi oplever desværre et stigende antal falske webshops, der vildleder kunder med falske priser. Vi ønsker at sikre gennemsigtighed i markedet, hvorfor der ikke prismatches mod forhandlere som ikke står indregistreret i dansk CVR-register.

Kvantumafvigelser

Der tages forbehold for kvantumsafvigelse på +/- 10%. Der tages også forbehold for rimelige tolerancer med hensyn til dimensioner, bredde, længde og tykkelse +/- 10 mm.

Fortrolighed

Tilbud afgivet af GS Supply ApS er fortrolige, og må aldrig videregives til konkurrenter eller andre parter uden GS Supply ApS’s samtykke hertil.

Afvigelse i farve

Farve ved brugerdefinerede produkter kan afvige fra det ønskede, da pantone og CMYK-farvekoder altid kun er vejledende. Den digitale farve kan afvige fra den faktisk printede farve, og det er købers ansvar, at den angivede farve-kode er den rigtige der bliver trykt. Hvis ingen farve angives, finder GS Supply’s grafiker tætteste farve på fremsendte artwork og logo.

Afvigelse i tryk

Der tolereres en minimal variation i både størrelse, volumen, farve, dimensioner, tykkelse, vægt og print.

Opbevaring af produktionsordrer

Ved aftale om opbevaring af produktionsordrer forbeholdes retten til at levere og fakturere evt. restlager, hvis kunden ikke har overholdt betalingsbetingelser, eller ikke har bestilt varen i den aftalte periode.

Hvis ikke andet er aftalt, gælder standardbetingelsen for, at GS Supply ApS maksimalt opbevarer custom produkter i op til 9 måneder fra aftalens indgåelse, hvorfra GS Supply ApS må levere og fakturere for et evt. restlager.

Markedsføring

GS Supply ApS forbeholder sig ret til at benytte specielt fremstillet kundeprodukter til markedsføring og forbeholder sig desuden ret til at reklamere i bunden af specielt fremstillet kundeprodukter.

Restlager

Ved custom producerede ordrer, henholder GS Supply ApS sig til, at med mindre andet er aftalt, forelægger der en aftagelses periode på maksimalt 9 måneder, hvorfra GS Supply ApS har ret til at måtte fakturere og levere et evt. restlager.


GS Supply ApS anvender fragtfirmaerne Danske fragtmænd til levering i Danmark. 
 
Fragtmetode og estimeret leveringstid fremgår ved bestilling af det enkelte produkt. Udvalget af fragtmetoder og dermed fragtpriser kan derfor variere, da forskellige årsager såsom vægt og varens dimensioner afgør fragtmulighederne. Derudover anvender vi dropshipments udenom vores lager i form af en tredjepartsleverandør til forsendelse af bestillinger, hvis dette er muligt.

Hvis du har valgt levering til en pakkeshop/pakkeboks, hvor der ikke er plads, vil din leverance blive omdirigeret til en nærliggende pakkeshop/pakkeboks.

GS Supply ApS leverer kun til fastlandet, brofaste øer samt Bornholm. Hvis ikke andet er aftalt, leveres varerne til nærmeste kantsten.

Leveringstider

GS Supply ApS forbeholder sig ret til at levere produktionsordrer før det aftalte leveringstidspunkt. Alle leveringstider GS Suppy ApS fremlægger, er kun vejledende, og der må derfor tolereres op til 14 dages forsinkelse.


Specielt for erhvervskunder

Der er en formodning for, at en ordre er B2B, og derfor ikke betragtes som forbrugerkøb, hvis der står et firmanavn i faktureringsadressen.

I tilfælde af synlige fragtskader skal der reklameres samme dag, som varen modtages. For skjulte skader, skal der reklameres indenfor 5 arbejdsdage efter, at varen er modtaget. Reklameres der ikke indenfor ovenstående tidsfrister, kan reklamationen afvises. Reklamationer om fragtskader kan også afvises hvis varens emballage, og/eller forsendelsens indpakning, er bortskaffet inden GS Supply ApS kontaktes.

Ovenstående skal forstås i overensstemmelse med købers undersøgelsespligt efter købelovens § 51 og er for erhvervsdrivende gældende ved både civil- og handelskøb.

Paller

Såfremt der ikke udveksles byttepaller efter første levering for B2B kunder med login, faktureres disse til et standardgebyr på 75 dkk. eks moms pr. palle.

Anvendelse af tredjeparts transportør

I tilfælde af, du som kunde, vælger levering til anden transportør, med hensigt for at videresende leverancen, bortfalder GS Supply ApS’ forpligtelser for varens stand, så snart anden transportør modtager og afsender leverancen videre.

Afhentning

I Aalborg er det muligt at afhente din ordre efter aftale med GS Supply ApS’ personale. Læs mere om adresser, åbningstider, samt kontaktpersoner.


Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervskunde.

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Ingen fortrydelsesret
  • 12 måneders reklamationsret
  • Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
  • Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
  • Vi opkræver kortgebyr på 1,55% for kunder, der benytter erhvervskort.
  • Betaling med Dankort er gebyrfrit.
  • Gavekort udbetales ikke.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Dette følger af forbrugeraftaleloven.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du gør dette ved at kontakte os på info@gs-supply.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Dette gælder dog ikke for bundles bestående af flere varer og/eller gavekort. Bundles anses som én samlet vare. Hvis du ønsker at fortryde købet af et produkt i et bundle, må du således fortryde købet af hele dit bundle, og sende alle varerne retur.
Når du foretager en bundle-ordre, vil det fremgå af indkøbskurven og din faktura.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dele af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse Langerak 22B, port 1-5, 9220 Aalborg Øst. Pakker leveret til pakkeshop eller pakkeboks vil ikke blive afhentet.

Nogle produkter kan ikke returneres med normal pakkepost. Dette gælder pakker over 20 kg.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. For eksempel pleje- og hygiejneprodukter (tandbørster, barbermaskiner, cremer og parfumer mv.). For disse varer gælder fortrydelsesretten kun, hvis den originale emballage er ubrudt.
  • Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen
  • Gavekort udstedt i forbindelse med bundles, konkurrencer og salgsfremstød, kan ikke indløses til kontanter

Varens stand, når du sender den retur

Når du returnerer varen, skal den fremstå i salgbar stand og som ny. Dette betyder, at du må afprøve varen på den måde, der er nødvendig for at fastslå dens art, egenskaber eller den måde, hvorpå den fungerer. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik, men varen må ikke ibrugtages.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen, da varen kan påføre sig skader undervejs i transporten, som du kommer til at hæfte for.

Bemærk, at dette især gør sig gældende for skrøbelige elektroniske komponenter, der leveres i antistatisk indpakning.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører automatisk pengene til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt. Hvis du returnerer din vare på vores adresse, er der ingen kontantudbetaling ved fortrydelse.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

GS Supply ApS
Langerak 22B, port 1-5
9220 Aalborg Øst
Danmark

Du kan også fortryde købet ved at aflevere din pakke på vores adresse.


Reklamationsret

B2B

Almindelige produkter, der findes i vores katalog, kan returneres i den originale emballage inden for en periode på 1 måned, men kun efter forudgående aftale. Returnerede varer, der accepteres, vil blive krediteret med en reduktion på 20% af den oprindelige fakturaværdi og kunden betaler fragten. Desværre kan specialbestillingsvarer, fødevarer og udgåede varer ikke returneres.

B2C

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Du bedes kontakte os, inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

For de produkter der er påført et serienummer, er det en betingelse for din reklamationsret at produktet kan identificeres. Hvis serienummer ikke længere er til stede på produktet, og du ikke kan oplyse dette, kan GS Supply ApS ikke behandle din reklamation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.

Skyldes årsagen til fejl eller defekt at varen har lidt fysisk overlast, væskeskade eller på anden måde er blevet behandlet i uoverensstemmelse med producentens forskrifter, kan vi ligeledes opkræve et testgebyr.

Varens stand ved reklamation

Husk at pakke varen forsvarligt ind sammen med alt tilbehør, f.eks. kabler og lignende, som er knyttet til det produkt, der reklameres over.

Skader på produkter forårsaget af betjenings- eller håndteringsfejl, modifikationer, installation af tredjepartssoftware eller groft misbrug er ikke dækket af reklamationsretten.

GS Supply ApS kan ikke gøres ansvarlig for tabt data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af GS Supply ApS måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Varen sendes til:

GS Supply ApS
Langerak 22B, port 1-5
9220 Aalborg Øst
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Vil du læse vores privatlivspolitik, kan du gøre det her.


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@gs-supply.dk eller på telefon. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til:

Nævnenes Hus
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
– via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@gs-supply.dk. 


Fandt du ikke svarene på dine spørgsmål?